Wednesday, July 16, 2008

Salam Perkenalan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Hari ini saya rasa tiba-tiba nak buat blog...nak belajar buat bloglah katakan. Kalau ada yang tak betul nanti silalah bantu ya...maklumlah orang baru nak start main internet ni...pernah dengar tapi tak pasti apa binatang blog tu?.
Nama saya Adibkaya....berasal daripada Sarawak dan sekarang bertugas sebagai seorang guru di salah sebuah sekolah di kawasan luar bandar Sarawak...nak tau lebih lanjut emaillah kepada saya di adibkaya127@yahoo.com.my atau adibkaya127@gmail.com.
Hari ini kita telah dikejutkan dengan pelbagai perubahan mendadak dalam industri pelajaran yang merupakan bidang profesional yang amat diminati bukan kerana ditawarkan gaji yang lumayan tetapi sebagai tempat persinggahan sementara mencari kerja lain.
Tetapi semua para pendidik kenalah belajar bersungguh-sungguh untuk mendapatkan gaji yang lumayan dan salah satu daripadanya penilaian tahap kecekapan yang mana menguji tahap minda dan kefahaman serta pengetahuan am para pendidik.
Masalahnya masa untuk belajar amat terhad....buku-buku dan silibus tidak dapat dipastikan keesahannya kerana terlalu banyak tajuk yang perlu dipelajari.
Justeru itu saya ingin membantu diri saya untuk mencari segala bahan yang ada untuk dikongsikan bersama rakan-rakan guru di seluruh negara.
Moga-moga dapatan saya nanti dapat membantu kita berjaya dalam ujian PTK kelak. Insya Allah.
Anda juga disarankan untuk membuat komen dan menambahbaik blog ini agar ianya lebih menarik dan kalau boleh tu sumbangan idea atau nota anda juga diperlukan.

Sekianlah untuk kali ini....semoga kita dapat bekerjasama kelak. Terima kasih.

No comments: